Klachtenregeling
De Tyltylschool valt onder het bestuur van stichting BOOR. Bij BOOR is een klachtenregeling van kracht. Hieronder vindt u een korte algemene toelichting op de
klachtenregeling.
De klachtenregeling voor het openbaar onderwijs is een wettelijke verplichting. Het doel van de regeling is om een zorgvuldige behandeling van klachten te
garanderen. Daarmee wordt het belang van de betrokkenen gediend, maar ook het belang van de school (een veilig schoolklimaat).
Klachten kunnen gaan over de begeleiding van leerlingen, toepassing van strafmaatregelen, beoordeling van leerlingen, de inrichting van de schoolorganisatie,
seksuele intimidatie, discriminerend gedrag, agressie geweld en pesten.
Op de website van ons schoolbestuur kunt u meer lezen over de klachtenregeling. Ook de namen en adressen van het bevoegd gezag inclusief het aanspreekpunt, de
externe vertrouwenspersonen, het centraal meldpunt Vertrouwensinspecteur en de Landelijke Klachtencommissie staan op de website vermeld. Tevens vind u hier een pdf document met de volledige
klachtenregeling.
https://boorbestuur.nl/default.asp?page=-Klachtenregeling&pid=174